Monday, November 15, 2010

T H E F A R A B I A N S


Dari kiri : Rosnida Rusli, Syazana Ayu Hussin, Nooru Azreen Abd Aziz, Nabilah Omar, Huda Najiehah Noordin.

Inilah ahli bait ana. Ana harap semoga semua cita-cita tercapai. Yang penting ikhlas dalam perjalanan hidup ini. Jalan yang dipilih ini bukanlah mudah. Jangan cepat putus asa. Moga-moga segalanya dipermudahkan oleh Allah. Jadi doktor itu bukanlah sekadar doktor biasa-biasa saje. Jadilah doktor yang memperjuangkan Islam dalam hospital nanti. Bahkan bukan dalam hospital sahaja, tapi di mana-mana sahaja kita berada. Kita ni kan khalifah Allah, hamba Allah. Kita hidup ni bukan untuk jadi doktor sahaje, tapi the main point kita hidup ni adalah sebagai khalifah yang memperjuangkan Islam dan sebagai umat Rasulullah saw yang meneruskan perjuangan Baginda dalam menghidupkan Islam di atas muka bumi ini. InsyaAllah, dengan usaha, doa dan tawakkal, Allah pasti akan memakbulkan. Allah kan pasti memenuhi janji-janjiNya. Cuma mungkin cepat atau lambat sahaja sbb mungkin Allah nak menguji kita betapa kuatnya kita. Tapi Allah takkan menguji kita lebih dari kemampuan kita.



Dr. Rosnida Rusli : Cardiologist
Dr. Syazana Ayu : Obstretician and Gynaecologist
Dr. Nooru Azreen : Opthalmologist
Dr. Nabilah Omar : Opthalmologist
Dr. Huda Najiehah: Obstretician and Gynaecologist


Aminn.. :)



p/s:


ليبلغنّ هذا الأمر ما بلغ اليل والنّها ر ولا يترك الله بيت مدرٍ ولا وبر إلأ أدخله اللهُ هذا الدّين بعذّ عذيذٍ او بذل ذليلٍ, عذّا بعذّ اللهُ به الإسلام وذلاّ بذلِّ به الكفْر ـ

رواه مسلم و ابوداود عن شؤبان.

"Sesungguhnya Islam ini akan sampai ke bumi yang dilalui oleh malam dan siang. Allah tidak akan melewatkan seluruh kota dan pelosok desa, kecuali Allah memasukkan Addin ini ke daerah itu, dengan memuliakan yang mulia dan merendahkan yang hina. Yaitu memuliakan dengan Islam dan merendahkan dengan kekufuran"


2 comments:

Ar. Pedophile said...

semoga berjaya.! :)

norwahidah said...

assalamualaikum.....
ana ingin bertanya sedikit...
ukhti ayu edit pic guna software ape tu??
nice...
suke........hehe

Post a Comment