Monday, August 8, 2011

Jaulah Ramadhan :)



Assalamualaikum wbt..


Ramadhan kali ini memberi ana episod yang baru dalam hidup. Episod ini memberi ibrah dan juga tak kurang dapat mengukur baju di badan sendiri mengenai kelemahan ana yang selama ini ana x nampak tapi alhamdulillah semakin terserlah kelemahan tu dan insyaAllah akan cuba untuk memperbaikinya iaitu ;

LEMAHNYA KEMAHIRAN BERCAKAP DAN BERKOMUNIKASI.


Jaulah Ramadhan baru-baru ni yang diadakan bersama akhawat-akhawat lain banyak memberi ibrah kepada ana. Ukhuwah itu sangat penting dalam menyusuri kehidupan sebagai seorang muslim. Seperti dalam firman Allah :

Wahai sekalian manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan, dan Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku puak supaya kamu saling berkenal-kenalan. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah yang lebih taqwanya di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha mendalam pengetahuannya. [49:13]



Semoga ukhuwah yang terjalin di atas jalan Allah ini dapat mendekatkan lagi diri kita kepada Allah. Sememangnya dapat merasai bahawa setiap manusia itu sama sahaja tarafnya walaupun berbeza rupa, pangkat dan sebagainya. Yang membezakan hanyalah takwa.


Walaupun baru pertama kali bersua muka, insyaAllah akan selamanya ingat setiap kata-kata dan sharing yang diberi oleh ukhti-ukhti. Sebenarnya sangat segan dan malu tengok semuanya hebat-hebat tapi diri ini sangatlah banyak kekurangan. :( Namun insyaAllah, mungkin Allah nak sedarkan diri ana dengan cara sebegitu. LUARAN TAK MELAMBANGKAN DALAMAN. :)



Kenangan itu akan ku semat dalam ingatan. Moga kita dapat bersua lagi kerana Allah insyaAllah..


Akhukunna fillah. :)




*bertambah tautan ukhuwah. moga-moga ia dikira oleh Allah.

0 comments:

Post a Comment