Saturday, February 12, 2011

Menjelang Maulidur Rasul..

Assalamualaikum wbt. Hilang sudah penat mengharungi 'proses evakuasi' yang merupakan pengalaman paling x dpat dilupakan dalam sejarah hidup ni. Kamu pernah terfikir tak yang satu hari tiba-tiba kamu jadi salah seorang mangsa rusuhan? (Tapi xde la mangsa sangat sebab kawasan tempat tinggal ana kat Mesir tu aman jugak. :) alhamdulillah)


12 RabiulAwal, Maulidur Rasul kian tiba. Nak tengok jugak suasana bagaimana bakal aku rasai kat Malaysia ni. Bila ingat Maulidur Rasul, teringat kembali sirah-sirah dulu ketika perjuangan dan pengorbanan Rasulullah dalam menegakkan kalimah Islam di atas muka bumi ini. Tapi peringatan untuk diri sendiri, jangan bermusim untuk ingat Nabi kita ya.. Subhanallah. Betapa sayangnya kekasih Allah itu kepada umatnya walaupun tak pernah bersua muka. Dan diri ini? Adakah setimpal cinta yang ada dalam hati ini kepada baginda seperti mana baginda mencintai umatnya?? Sedarlah wahai diri yang hina ini..


Kembalikan semangat dakwahmu menyambung apa yang Rasulullah perjuangkan dulu. Kembalikan.. Walaupun biah sekarang ni x sama dengan di Mesir tu, pokok pangkal diri sendiri. Seperti ada seorang senior katakan, TARBIYAH YANG SEBENAR ITU ADALAH APABILA KITA BERSENDIRI. Ya, kini aku sendiri tanpa sahabat-sahabat yang sering memberi semangat ketika di sana. Jadi inilah tarbiyah yang sebenar! Teruskanlah... InsyaAllah.. :)


p/s : Dalam hati ini ada hajat yang ingin ditunaikan tapi perlukan bantuan. Moga Allah berikan jalan dan petunjuk itu. Ameen..

0 comments:

Post a Comment