Sunday, May 2, 2010

FREE, free Palestine!



Assalamualaikum w.b.t.

Di tgah hari yg terang ni, ana release tension jap sbb tiba-tiba elektrik xde. memang selalu mcm ni. nasib baik laptop ni ade batteri.

Semalam ana dpt satu berita yang kempen Lifeline4Gaza cawangan Tanta dah mencecah kira-kira 47,000 ke atas. (minta maaf ana terdelete msg ym yg beritahu amount sebenar)
Tahniah!

Terima kasih kepada yang membeli sambil menderma dan kepada yang menjalankan program ini tidak kurang juga banyak menyumbangkan masa untuk masak lebih-lebih lagi kakak2 senior dan abang2 senior yang tolong jadi deliveryman.

Masakan semua sedap-sedap belaka dan lepas ni boleh jual lagi ye akak. hehe.
em. so,lpas ni sama-samalah kita solat hajat dan berdoa agar segala sumbangan itu dapat disalurkan kepada Gaza. Semoga semuanya berjalan lancar dan tiada apa-apa masalah. Semoga Allah permudahkan. Aminn..

Entry agak pendek. Sekadar mengupdate serba sedikit tentang Lifeline4Gaza.

p/s: selepas ini, ana menyeru kepada semua termasuk diri ana sendiri untuk memboikot penjualan barangan muqata'ah. insyaAllah. yela, dah banyak kita menderma tapi kalau kita tak berhenti membeli barangan jualan diorg pun x de gunanya kan? :) sama-sama renungkan.



2 comments:

shae. said...

salam. kak, gambar yang last sekali ni, gambar dekat rumah ye?

Anonymous said...

Seorang adik bertanya. "Akak, kenapa akak pakai purdah?" Akak menjawab: "Sebab nak jaga diri dik. nak jaga dari pandangan jahat orang lain. biar tak ramai yang perhatikan kita" Adik bertanya lagi: "Jadi, kalau macam itu, kenapa akak posing kat dalam Facebook juga dengan purdah akak?" Saya dengar je. Nak tolong jawabkan, saya pun tak reti. Apa kata orang tu... masing-masing ada sebab sendiri?

dipetik dari status facebook hilal ashraf, untuk renungan muslimin bersama.
:)

Post a Comment